Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

torsdag, juli 7

Lunch med syrran

Igår var jag hos min syster och åt lunch. Hon ringde mig medan jag satt och sökte jobb hos Communicare framför datorn så som jag alltid numera brukar göra och undrade när jag slutade och om jag hade något planerat. Men som vanligt hade jag inte det och då undrade hon om jag ville komma över på lunch. Det sa jag att jag gärna ville, för jag hade ju ändå inget annat för mig och inget som jag måste skynda mig hem till ändå.

Hon bjöd på röd currykryddad kycklinggryta, gjord på kokosmjölk och med paprika och ärtor i. Till det hade vi ris - något hon först trott att hon inte haft hemma men sedan funnit ett paket med boil-in-bag ris i skåpet. Vi pratade lite och maten var jättegod. Jag skulle glädjeligen äta det igen och försäkrade även henne om att jag tyckte att det var jättegott. För det är något vist med (lagom) kryddstark gryta gjord på kokosmjölk - smaskigt ;)
    Efter det tog vi en kopp kaffe och en godisbit och samtalade lite till. Det var trevliga timmar som vi hade tillsammans hos syrran i hennes lägenhet (som är hemtrevlig och lite mysig) och jag känner att för var tid som går kommer jag min syster allt närmare.
    Kanske är det för att jag blir allt äldre och att glappet på 16 år mellan oss börjar växa igen lite eller så är det för att jag gradvis blir allt mer social och öppen om vem jag är - vad jag tycker, tänker och känner, samt värderar utan att bli skräckslagen för att andra ska göra mig illa. Det är en konst att kunna vara öppen, samtala om sig själv, samtidigt som man håller muren uppe och är beredd på att råka bli skadad. Men det är skönt i alla fall att komma sina systrar närmre med tiden, då vi inte stått varandra så nära förut och jag tycker om att lära mig mer hur de är innerst inne och hur de lever sina liv :)

Ska till min syster  imorgon igen, med körsbär ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar