Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

söndag, juli 10

Livet

Varför måste livet vara så svårt?

Dels när det gäller allt det fysiska runt omkring dig - så som ekonomi, framtid, bostad, umgänge och utseende.
Men också när det gäller allt det psykiska- tankar, känslor, upplevelser, erfarenheter och behov.

Varför måste det vara så svårt, så otroligt kolliderande svårt?


Ekonomin
ständigt existerande i huvudet,
likt en del av självet.

Framtidsfrågan,
om vad som väntar
om var du kommer hamna,
 surrande i bakhuvudet.

Utseendet
 regelbundet plockandes
på uppmärksamhet

Samtidigt
som

Tankar
och känslor
oavbrutet snurrar runt
i medvetandet

Skapar kaos
då erfarenheten ska dras
ur upplevelsen
och ge insikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar