Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

lördag, juli 30

Citat om Kärlek

  • Jag har alltid varit en ensamvarg och jag gillar det. Det är inte alltid en sorg att vara ensam. Men av och till så är det det. Då gör det ont. Man saknar. Såklart.
Anne-Cath Vestly (1920-)
 
  •  Av alla passioner är kärleken den starkaste, för att den samtidigt anfaller både huvudet, hjärtat och sinnena.
Lao-Tse (604 f.Kr-531 f.Kr)

  • Bekrivning av en olycklig kärlek: som att försöka nå en träbit i vattnet, men man når inte riktigt fram och ju mer man plaskar med handen dessto längre bort driver hon.
Henrik Jonsson (1982-)
  • Det är endast med hjärtat man kan se rätt. Det viktigaste är alltid osynligt för ögat.
Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944)
 
  • Det är omöjligt att älska och vara förnuftig på samma gång.
Francis Bacon (1561-1626)
 
  • Kärlek är vänskap med erotiska stunder.
Antonio Gala
 
  • Om du älskar något, låt det gå; om det kommer tillbaka är det ditt, om inte, så har det aldrig varit det heller.
Richard David Bach (1936-)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar