Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

lördag, juli 30

Längtan & Saknad

Att längta efter någon är svårt,
nästan lika svårt som det är att sakna någon.
Bara det att längtan har en känsla av hopp och förväntan inblandat i sig,
medan saknad bara för med sig en gnagande känsla av vemod och tomhet.
Och allt du kan tänka på är personen som du saknar eller längtar efter.

Saknaden är ibland svår.
Den kan variera mellan att vara lätt, till att vara en övermäktig.
Den kan gå från att viska lätt, till att smärta en mäktigt.

Längtan är minst lika svår.
Den är som en brinnande flamma, lika givande varm och brännande ond.
Den drivs av hopp, tro och förväntan.
Du vill något, göra något, mest av allt.
Men du får inte, du tvingas vänta
och din starka vilja att göra det du drömmer om blir till längtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar