Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

måndag, maj 9

ledig

Äntligen en ledig dag igen då man fick sova ut - vilket var helt underbart - och ha tid över för att skriva lite igen.
    För jag har haft fullt upp :) och då är det skönt med en ledig dag.

Idag blir det att jag får flänga ner till ICA på cykel, då mamma framför allt måste ha hem jordnötter till maten men också bröd. Lite tråkigt, för jag trodde (och tänkte) att jag inte skulle behöva åka någonstans på min lediga dag, eftersom jag annars flänger fram och tillbaka till tågstationen varje dag när jag måste åka in till stan. Men *suck* det går väl ann. Vi får väl hoppas att mamma ger mig någon tia i dricks för att jag är så snäll att jag åker ner, och att hon dessutom kan bjuda på en flaska Fun Light ;) mer lättfil behöver jag också...

Ser ut att bli en fin dag idag med. Vi har haft underbara dagar hela helgen med sol och värme. Jag satt ute i bara linne och solade igår när jag hade en timmes lunch på jobbet. Och idag blir det nog helt säkert mer kirskålsrensning, för att tjäna en slant och avbetala det mamma lagt ut åt mig. För nu är jag helt pank - bara tio, femton spänn kvar på kontot och än är det nästan två veckor kvar till nästa 2 500 kommer.
    Jag vet inte vad jag ska göra :(
Jag köper nästan ingenting roligt för pengarna till mig själv utan hälften av dem går till mobilräkningen och busskortet, resten till mat - då jag står för 3/4 av maten jag äter - och jag kan inte tänka mer ekonomiskt än vad jag redan gör. Jämt står jag där i affären, väger saken (brödet, smöret eller vad det nu är), väger för och nackdelar (varför jag vill ha det, om jag verkligen behöver det och kan jag vara utan det) och köper endast sådant som är billigt och/eller är för halva priset. Men pengarna verkar ändå aldrig räcka.
    Och nu är det snart bara tio dagar kvar av mitt jobb på äldreboendet, sedan får jag se till att ordna något annat att kunna tjäna pengar på att göra.
(Kom på världens bästa schema för mig härom dagen. Alla dagar då jag jobbar kan jag sluta ett eller två, utom en dag då jag kan gå med någon på servicen och de dagarna kan jag på morgonen ha morgonhjälp hos några äldre, sedan förmiddags tillsyn och kanske något städ, sedan matkorgar och hjälpa till i köket under lunchserveringen och därefter eftermiddags tillsyn, för att sedan gå hem för dagen. Perfekt! Det skulle passa mig väldigt bra. Men mycket är ju som man skulle vilja och ingenting är enkelt...)
    Ja, se. Något hemifrån flyttande och lägenhetsskaffande blir det inte för mig än på länge.
*suck* :(
men jag ska ha en skön dag ute i solen idag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar