Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

måndag, maj 30

Cirkus


Idag var jag med min pappa på Cirkus Olympia i Vikingad.

Vi har haft det som en tradition enda sedan jag var liten att varje år gå på cirkus då Cirkus Olympia kommer till vår lilla stad.
    Men för två år sedan frågade jag pappa om vi inte skulle gå som vanligt, men det blev aldrig av då pappa inte hade någon lust och jag inte ville gå själv och förra året kom det aldrig på tal. Men i år överraskade han mig med att glatt fråga mig om vi skulle gå.
    Jag sa "ja, varför inte" och så blev det.
Gnälliga ungar, skrattande barn, tung doft av djur och söt lukt av sockervadd. Det var nästintill fullsatt och att ta sig in och ut från arenan var inte det lättaste, många barn fuskade och kröp under skynkena på sidorna av gången och sprang runt.
    Vid tjugo-minuters-rasten var det ponny ridning i manegen för de minsta och kamel ridning utanför tälten för de lite äldre.

Det lite tråkiga var det att den unga, långa manen framför mig inte tog ett dugg notis om föreställningen, utan satt och läste i någon slags lärobok och sedan satt och spelade spel på mobilen, medan den lilla ljushåriga flickan med en rosa hellokitty keps i hans knä fick sitta och se på själv.
    Ska man gå på cirkus så tycker jag att man ska se på föreställning, spela spel kan man göra hemma och cirkusen är endast en gång per år i Vikingstad. Sådant irriterar mig. Vad hade han där att göra överhuvudtaget? Kanske att hjälpa syrran att passa de tre små tejerna hon hade med sig... Men ändå.





Trevlig kväll  :)
                   med popcorn och stora applåder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar