Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

söndag, februari 5

Drömmen i soffan

Jag somnade i soffan igår förmiddags och drömde den ena drömmen efter den andra..

Den ena av dem fick mig att nästan falla omkull i drömmen av förvåning och övervälvning.
    Jag minns att jag bara satt och stirrade då skuggan tog sig form, blev till en skepnad av en älskad vän till mig som jag nog är lite kär i. Det var första gången som min hjärna aktivt formade honom inför mina ögon, letade i mitt minne efter honom och skapade en dröm där han passade in. Han lagade mat, pratade med mig med sin fina mjuka stämma och var som vanligt på sitt trevliga, mysiga humör. Jag minns inte vad han pratade om, men jag instämde och kom med små kommentarer och synpunkter. Mest satt jag där bara helt chockad.
    Jag drömde, det var helt klart, och jag drömde om honom. Jag var hos honom och han var hos mig. Utifrån min hjärna var han skapad för att vara där för min skull och det var det som chockade mig. Hjärnan sände ett meddelande till mig.
    Han fortsatte att tala till mig, så som han brukar prata med mig och satte sig sedan ner i soffan bredvid mig. Jag hade slutit ögonen, såg bara suddigt mörker, men kunde höra och känna hans närhet. Han sa ord jag inte förstod, men ljudet av hans rösts klang var lugnande. Jag kände hur han lutade sig närmare mig, hur hans huvud kom närmare mitt och hur hans ansikte som såning kom intill mitt, hans kind nära min. "Han tänker pussa mig!" flög genom mitt huvud och jag vred automatiskt ansiktet för att möta honom och kände en djup längtan efter hans läppar. Jag ville möta dem i en djup kyss. Men känslan vart så stark att jag började återfå medvetandet..
    Till min förfäran grep jag ett hårt tag om drömmen, tvingade den att stanna kvar, tvingade mig att stanna kvar. En kyss, en liten puss, ett kort möte av våra läppar tänkte jag och dök med all min styrka för att möta drömmen. Jag fick inte vakna nu, jag måste drömma färdigt!
     Efter vad som kändes som en evighet såg jag honom le sitt söta, vackra leende och sedan trycka sina läppar mot mina. En våg av lättnad och lust svepte över mig. Jag var lättad över känslan och sugen på mer än bara detta hastiga möte. Men jag suddades ut och flöt bort. Han försvann ut i mörkret och jag fortsatte sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar