Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

tisdag, april 26

Hårklipp och Trädgårdsrensning

Var och klippte mig vid halv elva idag, så nu har jag även kortare hår än förut. Men det var behövligt då det var outhärdligt långt i nacken och tråkigt för övrigt. Nu är allt mitt hår 7 mm kort i nacken och på sidorna av huvudet -  förutom luggen som ännu är sparad och växer med mål att nå enda ner till hakan på högra sidan av ansiktet.
    Någon skulle kanske kalla det lite fjantigt att ha den där hårtesten hängande där, men jag gillar den, den ger mitt hår lite attityd och med tiden kommer den att göra sig allt bättre i ansiktet.

Senare på dagen, efter maten och efter att ha tagit en promenad, drog jag på mig handskarna, greppade hinken och tog tag i uppgiften att rensa trädgårdslandet från kirskål (ogräs med ett odrägligt rotverk). Jag slet och drog, krafsade, och slet och drog lite till under 1,5 timmar. Av det fick jag 40 kr. Rätt bra - förutom att jag i somras fick 100 kr i timmen för tyngre uppgifter och 50 kr för lättare. Men vad gör man, tänker jag och rycker på axlarna, det är ju i alla fall något.
    Mina föräldrar har inte så mycket pengar att röra sig med då endast en av dem jobbar och de betalar allt hemma (förutom att jag står för 2/3 av det som rör mig).

Annars har dagen varit lugn. Och imorgon är det dags för jobb igen. Vad jag längtar. Jag är så less på äldreboendet där jag har praktik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar