Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

söndag, september 18

Gäster med gester

SVT 1: 20.00-20.45

Mina föräldrar tittade som vanligt på tv på lördagskvällen och eftersom jag ändå slagit mig ner i soffan i rummet med kvällsmat, så blev det att jag också tittade på programmet som de ville se.

Det var ett svenskt, komedi program, där några gäster i två olika lag tävlade mot varandra om vem som kunde lista ut lagkamratens mening fortast genom de gester han gjorde utan att använda några ord.

Meningarna var helflänga och en del helt vrickade! =)
    Som tex: "Ärtig bondböna får soppatorsk i potatisåker och räddas av blåbär med nässelfeber."
 =D
    Men den jag tyckte bäst om var:
"Tandlös vampyr med vitlöksandedräkt får ont i kistan och svimmar i fladdermusfåtölj."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar