Detta är en blogg där jag - precis som det låter som - skriver om det som intresserar mig.
Det som inte är för mig intressant, det står inte här och det skriver jag inte heller om...
I menyn till höger kan du leta dig vidare till tre olika kategorier - kreativitet, anime/manga och mitt blomalbum
Väl bemött.
/M Jonsson

söndag, juni 5

Igelkott

Jag vaknade tidigt idag. Väcktes av min hosta. De slemmiga fingrarna det känns som om jag har i halsen och gång på gång glider upp och ner för strupens väggar, gjorde sig åter påminda efter några timmars sömn, då jag höll på att vakna upp.

Så jag gick upp och tog mig lite frukost - en banan, ett äpple och en skiva rågbröd med smör på fick det bli idag :) Och just som jag tuggat i mig äpplet där jag stod nere i köket och ska börja med mackan och tittar ut genom fönstret ser jag att en av katterna utanför verkar bete sig lite underligt. Jag fortsätter titta och ser till mig förvåning och förtjusning en stor grå taggboll med nos närmast vaggande fram ute vid jordkällan på baksidan utav huset på sina fyra små korta ben. Utan att tveka griper jag mobilen och sätter på den i all hast medan jag, med bara ben, springer ut och försiktigt närmar mig den för att ta ett foto.
    Katterna var förvånade över den taggiga bollen som kutade omkring och omöjligt kunde vara ett fungerande djur. Den blev skrämd när jag kom för nära och rullade med en väsning ihop sig. Jag kunde höra hur den fräste åt mig inifrån sin lilla boning av sylvassa grå och svarta taggar. Men då jag inte utgjorde något hot, slappnade den av, rätade försiktigt ut sig och rusade sedan in bland buskarna i Syren-häcken.

Hjärtligt välkommen tillbaka Igelkott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar